ایران اپوکسی

کفپوش اپوکسی

ایران اپوکسی

کفپوش اپوکسی

پربورات سدیم چیست


فروش پربورات سدیم به لینک مربوطه مراجعه کنید. سدیم پربورات (به انگلیسی: Sodium perborate) با فرمول شیمیایی NaBO3·nH2O یک ترکیب شیمیایی با شناسه Pubcom 5460514 است که جرم مولی آن 99.815 گرم بر مول است. شکل ظاهری این ترکیب پودری سفید رنگ بدون بو می باشد.کاربرد تجاری دارد.در تولید پودرهای لباسشویی کاربرد دارد.پربورات در پودرهای لباسشویی نقش سفید کنندگی و پاک کنندگی دارد.

معرفی پربورات سدیم

پربورات ها اکسیدان های قوی با طیف وسیعی از کاربردهای واقعی و بالقوه هستند. سدیم پربورات یک پودر سفید آمورف، بی بو و محلول در آب با فرمول شیمیایی NaBO3 است. این ماده بدون آب، مونوهیدرات، تری هیدرات و تترا هیدرات تشکیل می شود و گونه های تجاری مهم آن سدیم پربورات مونوهیدرات (NaBO3.H2O) و سدیم پربورات تتراهیدرات (NaBO3.4H2O) هستند. NaBO3.4H2O در شرایط استاندارد (دمای محیط) پایدار است و واکنش های قوی با مواد قابل احتراق آلی، فلزات، فلزات قلیایی، کاتالیزورهای فلزی، نمک های فلزات سنگین، بازها، عوامل کاهنده و اسیدها امکان پذیر است.

طرز تهیه سدیم پربورات

برای ساخت هیدرات سدیم پربورات، ابتدا واکنشی بین محلول اشباع بوراکس (Na2B4O7) و پراکسید هیدروژن برای ساخت متابورات سدیم (NaBO2) انجام می شود. متابورات سدیم سپس با پراکسید هیدروژن واکنش داده و هیدرات پربورات سدیم را تشکیل می دهد و پس از مدتی پربورات شروع به کریستال شدن می کند.

کاربردهای سدیم پربورات

سدیم پربورات یک شکل فعال اکسیژن است که برای سفید کردن، روشن کردن، تمیز کردن و خوشبو کردن استفاده می شود. این ماده در تعداد زیادی از محصولات پاک کننده از جمله شوینده های لباسشویی و ظرفشویی، پودرهای سفید کننده، نرم کننده های پارچه، محصولات حمام، پاک کننده های چند منظوره، خوشبو کننده هوا و لکه بر استفاده می شود.

میزان سفید شدن پربورات سدیم کمتر از هیپوکلریت سدیم و سایر سفید کننده های مبتنی بر کلر است و باعث کاهش رنگ پریدگی و تخریب پارچه می شود.

در دمای بالای 60 درجه سانتیگراد به سرعت اکسیژن آزاد می کنند. برای فعال کردن اکسیژن در دماهای پایین تر (40–60 درجه سانتیگراد)، آن را با یک فعال کننده مناسب مانند تترا استیل اتیلن دی آمین (TAED) مخلوط می کنند.

استفاده از پربورات سدیم به مواد پاک کننده محدود نمی شود، این ماده در لوازم آرایشی و دارویی نیز یافت می شود. سدیم پربورات در برخی از خمیردندان ها، پاک کننده های دندان مصنوعی، سفید کننده های مو، پاک کننده های زخم، پاک کننده ها و محلول های لنز تماسی، قطره های چشمی و محصولات اشک مصنوعی استفاده می شود. 

ماشین آلات بسته بندی خرما

دستگاه بسته بندی خرما اینجا کلیک کنید. یکی از مهم ترین انواع ماشین آلات بسته بندی می باشد که در زمینه تولید و بسته بندی خرما کاربرد فراوانی دارد. این مجموعه از دستگاه ها با قابلیت های بسیار ویژه طراحی شده اند و از امکانات بسیار خوبی برای انجام فرآیند کاری خود برخوردار هستند. قابلیت بسته بندی خرما در طرح ها و اشکال مختلف از مهمترین ویژگی های این دسته از ماشین آلات می باشد.

ماشین آلات بسته بندی 

ماشین آلات مورد استفاده در زمینه بسته بندی خرما از تنوع بالایی برخوردار است که در طی مقاله به معرفی و بررسی انواع آنها می پردازیم.

یادتان باشد خرما از دیرباز جزو غذاهای مورد علاقه ایرانیان بوده و مصرف بسیار بالایی در کشور دارد. این محصول سرشار از مواد مغذی و ویتامین است که در اندازه ها و انواع مختلف تولید و برداشت می شود و به روش های مختلف در بازار موجود است.

مصرف زیاد خرما و محبوبیت آن باعث ایجاد روش های متفاوت و بدیع در زمینه بسته بندی خرما و ارائه آن به اشکال مختلف در اختیار مشتریان و مصرف کنندگان شده است. خرما به دو صورت سنتی و مکانیزه بسته بندی می شود.

اما سوال اینجاست که برای بسته بندی این محصول از چه ماشین آلات و تجهیزات بسته بندی استفاده کنیم؟ قیمت دستگاه بسته بندی خرما چقدر است و در چه شرایطی استفاده می شود؟ برای خرید دستگاه بسته بندی خرما و راه اندازی خط تولید چه مراحلی را باید طی کنیم؟ برای بسته بندی خرما از کجا شروع کنیم؟

دستگاه بسته بندی خرما چیست؟

دستگاه بسته بندی خرما یکی از انواع دستگاه های بسته بندی کاربردی است که برای تولید بسته بندی خرما در اندازه ها و ابعاد مختلف استفاده می شود. از مهمترین مزایای این دستگاه قابلیت بسته بندی انواع خرما می باشد که در هنگام تغییر سایز هیچگونه تداخلی در کارکرد آن ایجاد نمی کند.

منبع