ایران اپوکسی

کفپوش اپوکسی

ایران اپوکسی

کفپوش اپوکسی

نکات بتن ریزی در هوای سرد

نکات بتن ریزی در هوای سرد

نکات بتن ریزی در هوای سرد شامل چه مواردی می باشند؟

قبل از استفاده از بتن, افراد باید به نکات بتن ریزی در هوای سرد توجه ویژه ای داشته باشند. در صورتی که هوا سرد و بارانی باشد, ممکن است که کیفیت بتن کاهش پیدا کند و در این صورت با مشکلات جدی روبرو می شوید. در این مواقع افراد باید مراحل کار ساختمان سازی در اصفهان را به مهندسانی واگذاری کنند که از مهارت بالایی برخوردار باشند. برای بتن ریزی در هوای سرد باید به چه نکاتی توجه کرد؟ این کار به چه صورت انجام می شود. برای دریافت پاسخ های خود, این مطلب را از دست ندهید.

 

بتن ریزی در هوای سرد و ساختمان سازی در اصفهان

ساختمان سازی در اصفهانساختمان سازی در اصفهان

بتن از موادی تشکیل می شود که در صورت ترکیب با آب, حالت خمیر مانند پیدا می کند. آب در ساختار بتن باعث ایجاد واکنش هیدراتاسیون با سیمان می شود که در این صورت بتن حالت روان خواهد داشت. این واکنش تقریبا در دمای ۵ درجه سانتی‌ گراد انجام شود. باید توجه داشته باشید که آب در دمای زیر صفر درجه سانتی‌ گراد به یخ تبدیل می شود. به همین دلیل بتن ریزی منجر به یخ زدن بتن خواهد شد و در این صورت کیفیت بتن ریزی کاهش می یابد. اگر بتن قبل از محکم شدن یخ بزند, مقاومت نهایی تا حد زیادی کم می شود.

زمانی که در آب و هوای سرد برای بتن ریزی اقدام کنید, باید بتن غیر اشباع تا مقاومت فشاری ۵ مگاپاسکال و بتن اشباع تا مقاومت ۲۵ مگاپاسکال کنترل شود تا یخ نزند. همچنین در زمان بتن ریزی, باید تمام مراحل با دقت بالا و بدون آب انداختگی صورت بگیرد. در غیر این صورت آب اضافی روی سطح بتن در دمای پایین به آسانی یخ می زند و باعث می شود که بتن مقاومت کمی داشته باشد.

برای ادامه مطلب نکات بتن ریزی در هوای سرد  اینجا کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد