شرکت کوکاکولا که یکی از بزرگترین شرکت های چندملیتی در زمینه نوشابه است، با کمپین های تبلیغاتی خلاقانه خود در زمینه بازاریابی شناخته شده است. این شرکت در سال 2014 از کمپین تبلیغاتی کوکاکولا با نام "به اشتراک گذاری یک کوکا" رونمایی کرد. در این کمپین، علامت تجاری کوکاکولا از قوطی ها و بطری های فلزی آن حذف شد و به جای آن 250 نام رایج آمریکایی بر روی برچسب های آن چاپ شد.کمپین تبلیغاتی اینجا کلیک کنید.
کمپین های تبلیغاتی تلاش های استراتژیک یک کسب و کار برای ترویج یک هدف خاص در داخل شرکت است. دلیل اجرای یک کمپین تبلیغاتی می تواند آگاهی از برند، سوق دادن مشتریان به خرید یا ثبت نام و نصب اپلیکیشن باشد.
عناصر طراحی، CTA ها و صفحات فرود، بازاریابی ایمیلی همه جنبه های یک کمپین عالی هستند که با هم کار می کنند تا یک ایده منحصر به فرد و اصلی را شکل دهند. البته نوع تبلیغات و مفهوم آن تاثیر زیادی در درک مشتری دارد، اگر نتوانید پیام خود را به درستی به مشتریان برسانید، آیا اصلا تبلیغ می کنید و بهترین کمپین تبلیغاتی را ایجاد می کنید؟
در زیر نمونه هایی از کمپین های تبلیغاتی در دنیا را مشاهده می کنید که موفق شده اند برند خود را بیش از آنچه هست معروف کرده و فروش خود را چند برابر کنند. لیست زیر را دنبال کنید.
آیا میدانستید که محصولات نایک زمانی فقط در اختیار ماراتنها بود؟ سپس انقلابی در بخش بازاریابی نایک به وجود آمد زیرا آنها مجبور بودند در فروش کفش های ورزشی از رقبای خود Puma و Reebok پیشی بگیرند. بنابراین، در اواخر دهه 1980، نایک "Just Do It" را ساخت. کمپین ملی در سراسر جهان!
نوشیدنی کوکاکولا در اواخر قرن نوزدهم ابتدا به عنوان یک دارو اختراع شد اما پس از گذشت ۱۳۶ سال از تولدش، تبدیل به یکی محبوب ترین نوشیدنیهای بدون الکل در سراسر دنیا شده و از بزرگترینهای صنعت غذایی و نوشیدنی شده است.
این برند در طول تاریخ فعالیت خود موفقیتها و تحولات زیادی را تجربه کرده است؛ کوکاکولا از فروختن ۹ نوشیدنی در روز در شهر آتلانتای آمریکا به فروختن روزانه ۱.۹ میلیارد نوشیدنی در بیش از ۲۰۰ کشور مختلف در سراسر جهان رسیده است و این موفقیت را جدا از محصولی که ارائه میدهد مدیون برندسازی و و فعالیتهای تبلیغاتیاش است.