کمپین تبلیغاتی اگرچه دنیای تبلیغات و بازاریابی آنلاین و آفلاین از اصول مشابهی استفاده می کند، اما تفاوت های عمده ای نیز وجود دارد که بیشتر آنها به استفاده از ابزارها و اندازه گیری نتایج مربوط می شود. برخی از کسب و کارها فقط می توانند مخاطبان و مشتریان هدف خود را به صورت آنلاین پیدا کنند و کسب و کارهای دیگری نیز وجود دارند که مشتریان آنها عمدتاً آفلاین هستند.
کمپین بازاریابی 360 درجه در واقع همان طور که از نامش پیداست یک کمپین کامل، جامع و یکپارچه است که از تمامی ابزارهای رسانه ای و تبلیغاتی برای رسیدن به یک هدف با یک پیام خاص به بهترین شکل و رسیدن به طیف وسیعی از مخاطبان استفاده می کند. در این صورت، مشتری شما هر کجا که باشد و از هر رسانه ای که استفاده می کند، باید پیام شما را ببیند و برای مدتی دائماً با برند شما در تماس باشد.
در این کمپین از تمامی ابزارهای رسانه ای و تبلیغاتی برای پوشش کل چرخه خرید و سفر مشتری استفاده می کنیم. این کمپین آنلاین یا آفلاین بودن رسانه را در نظر نمی گیرد و برای جذب مشتری بیشتر باید پیام خود را مدام تکرار کنید تا ملکه ذهن مشتریان شود.
یکی از مهم ترین کاربردهای کمپین بازاریابی 360 درجه زمانی است که می خواهید محصول جدیدی را به بازار معرفی کنید و آگاهی خود را در مورد آن گسترش دهید. در این صورت سعی می کنید با استفاده از تمامی رسانه ها و ابزارهای موجود، محصول جدید را به تمامی مشتریان قدیمی و جدید خود معرفی کنید.
پس از آشنایی با مفهوم کمپین بازاریابی 360 درجه، اکنون باید ببینیم چه زمانی باید از این کمپین استفاده کنیم. از آنجایی که این کمپین گستردگی زیادی دارد و هزینه قابل توجهی برای آن پرداخت می شود، استفاده از این کمپین در هر شرایطی ضروری نیست.